Ferrari 400i
Over dit voertuig
De Ferrari 400i, een van de minder bekende modellen van het beroemde automerk, heeft een door Pininfarina gestileerde carrosserie. Deze volgde de trend die vrijwel gelijktijdig werd ingezet met de Rover SD1 waarbij de klassieke grille van de neus van de auto verdween en het motordeksel optisch doorliep tussen de koplampen, een stijl die vrijwel alle fabrikanten in de jaren 70 van de twintigste eeuw navolgden.
Op de keper beschouwd was de door chef-ontwerper Flaminio Bertoni van Citroën in 1955 ontworpen Citroën DS de eerste naoorlogse auto die dit kenmerk had. Ook in dit – zelden onderkende – opzicht was die auto, door velen beschouwd als de meest innovatieve uit de moderne autogeschiedenis, zijn tijd precies twintig jaar vooruit.
De opvolger van de 400i, de Ferrari 412 had, geheel naar de trend van de latere jaren 70, een nog strakkere lijnvoering en vertoont, met name in zijaanzicht, sterke verwantschap met de eveneens door Pininfarina getekende Lancia Gamma coupé.
Bron: Wikipedia
- Geschuurde en klaar voor Epoxy Primer
- Klaar om in de grondlak gezet te worden
- Geschuurd en klaar voor Epoxy Primer
- Grondlak gespoten
- Epoxy Primer
- Klaar om kleur te gaan spuiten
- De auto is klaar om gespoten te worden
- Eindresultaat als de kleur gespoten is
- Eindresultaat
-
Geschuurde en klaar voor Epoxy Primer
-
Klaar om in de grondlak gezet te worden
-
Geschuurd en klaar voor Epoxy Primer
-
Grondlak gespoten
-
Epoxy Primer
-
Klaar om kleur te gaan spuiten
-
De auto is klaar om gespoten te worden
-
Eindresultaat als de kleur gespoten is
-
Eindresultaat